X
تبلیغات
آشپزي ونكات اشپزي - مزه دار کردن سویا

آشپزي ونكات اشپزي

مزه دار کردن سویا

.............من سویا رو میشورم و مقدار کمی اب روش میریزم میزارم رو اجاق.............بعد بهش استاک مرغ یا گوشت اضافه میکنم.........یک کوچلو سرکه هم اضافه میکنم در حدی که تیزی سرکه حس نشه..........یه مقدار هم زعفرون.........میزارم اونقدر بجوشه تا ابش به خورد سویا بره..............حالا سویای ما اماده اس.میتونید برا مایه ماکارانی یا مایه پیتزا یا ...............استفاده کنید.خیلی از خانواده ها چون بچه ها شون سویا دوست ندارن از سویا استفاده نمی کنن..............این روشم یه بار امتحان کنید......بعد نتیجه شو ببینید.........راستی یادم رفت بگم.........میتونید سویا رو مزه دار کرده تو بسته بندی کوچیک فریز کنید........هر وقت که نیاز شد اماده داشته باشید

ـ

من سویا رو اول با اب می جوشونم بعد در صافی میریزم و ابش که گرفته شد با پیاز داغ تفت میدم و از پودر کاری که بسته بندی ان معمولا قوطی های سبز رنگه استفاده میکنم و بعد یا به تنهایی یا باگوشت مخلوط میکنم و در ماکارونی یا لازانیا و....استفاده میکنم
ـبرای از بین بردن بوی سویا ،سویا را در شیر خیس کنید و بعد در صافی ریخته و و بعد استفاده کنید اینجوری مزه گوشت میگیره و بوی سویا هم از بین میره و بعد هر بلای که خواستید سرش بیارید مزش شبیه به گوشت میشه نمیدونم شیاد بخاطر پروتیین شیر هاست اگه باهش همبرگر یا کتلت درست کنید کسی متوجه نمیشه که با سویا تهیه شده
ــروش دیگر:ترکیب سویا با گوشته که با همین روش مزه دارش میکنیممیزان سویا با گوشت برابره.یه مقدار قارچ و فلفل دلمه و اویشن هم بهش اضافه میکنیم بعدمیگذاریم لا ماکارانی ابکش شده
. جهت مشاهده تصویر واقعی کلیک کنید

نام:	IMG_3442.jpg‏
بازدید:	1
اندازه:	94.5 کیلوبایت
شناسه:	49356
روش دیگر دوستان :سویا رو که توی آب ریختیم بهش زردچوبه و آویشن میزنیم و میذاریم بجوشه تا یه کم مزه بگیره، بعد هم آبش رو میگیریم و به همراه گوشت و پیاز و ..... سرخش میکنیم
روش دیگر: میتونیماز سویای مکسوی استفاده کنیم.خودش مزه دار شده هست.هم طعم کبابی داره هم گوشت.هم مرغ .فقط اینکه با سویا اگه میخواید غذا درست کنید اگه شعله گاز کم باشه و اروم اروم درست بشه خیلی خوشمزه تر میشه.چون مغز پخت میشه
سوال:
لوبیای سویا رودر چه غذایی میریزن و چطور طبخ میکنن ؟
دستور این خوراک رو از نت گرفتم .............جو پوست کنده ، قارچها و آب گوجه فرنگیها را به این لوبیاهای پخته شده اضافه می کنیم ، مدت یک ساعت زمان می دهیم تا این مخلوط با هم بپزند و قوام آیند…
Name:  1183502.jpg
Views: 94
Size:  10.5 کیلوبایت
موادلازم:
لوبیا چیتی ۱ پیمانه
لوبیا سویا نصف پیمانه
لوبیا چشم بلبلی نصف پیمانه
جوپوست کنده نصف پیمانه
گوجه فرنگی ۶عدد متوسط
قارچ ۵عدد متوسط
جعفری و گشنیز پیمانه خورد شده
نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، گلپر به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم



طرز تهیه:
لوبیا ها را که از شب قبل خیس کرده ایم جداگانه می پزیم، بعد جو پوست کنده ، قارچها و آب گوجه فرنگیها را به این لوبیاهای پخته شده اضافه می کنیم ، نمک، فلفل، زردچوبه وگلپر را نیز به آنها اضافه کرده و مدت یک ساعت زمان می دهیم تا این مخلوط با هم بپزند و قوام آیند، سپس با روغن زیتون سرو می کنیم.یه نکته رو یادم رفت بگم.....................سویا رو بعد از این که تو اب خیسوندی...................و خوب پف کرد ابشو کامل بگیر و چرخش کن..................سیب زمینیهارو هم ابپز کن بعد رنده بزن.........................پیاز داغ و تخم مرغ هم به ترکیبت اضافه کن جعفری هم اگه داشتی....................ادویه ونمک هم بزن..................بعد موادتو به هر شکلی که خواستی در بیار تو ارد سوخاری بغلتون و سرخ کن.............................میتونی به جای نمک هم یک استاک مرغ یا گوشت به مواد بزنی .................این هم خوب میشه

آيا مصرف سويا مفيد است؟
بر كسي پوشيده نيست كه در سالهاي اخير تقريبا در تمامي محافل علمي تغذيه‌اي صحبت از جانشيني سويا به جاي گوشت است و عده‌اي از كارشناسان تغذيه و پزشكان به علت عدم وجود كلسترول در سويا و همچنين بالا بودن ميزان پروتئين موجود در اين ماده غذايي و همچنين بعضي ديگر از خواص سويا، آن را به عنوان جانشيني مناسب براي گوشت بالاخص در بيماران قلبي و عروقي و داراي فشار خون و كلسترول بالا پيشنهاد مي‌نمايند.

جهت مشاهده تصویر واقعی کلیک کنید

نام:	soyaa1.jpg
بازدید:	0
اندازه:	28.5 کیلوبایت
شناسه:	65442

نكته‌اي كه در اين زمينه نبايد از نظرتان دور بماند اين است كه سوسايي كه اكنون در بازار و به صورت بسته بندي ارائه ميشود در حقيقت تفاله سويا است كه بعد از عمل روغن كشي در كارخانه‌هاي تهيه روغن نباتي از سويا به دست مي‌آيد.
اين ماده غذايي به سبب از دست دادن روغن خود، هنگام پخت مقادير زيادي روغن به خود جذب مي‌كند كه با توجه به وجود راديكالهاي آزاد و چربي‌هاي ترانس در روغن‌هاي موجود در بازار ميتواند براي سلامتي شما مضر باشد.
همچنين فراموش نكنيد كه يكي از جنبه‌هاي تاثير گذار سويا مربوط به اسيدهاي چرب ضروري موجود در ساختمانش است كه تقريبا به طور تمام و كمال حين عمل روغن كشي از بين مي‌رود. لذا اگر ميخواهيد براي حفظ سلامتي‌تان سويا مصرف نماييد سعي نماييد از دانه‌هاي روغني آن استفاده نماييد نه از دانه‌هاي روغن كشي شده.
به نظر من هم اگه از اجیلش استفاده کنیم خیلی بهتره............اجیلش خیلی خوشمزه اش هم طعم نمکی داره هم سرکه ای
Attached Thumbnails
جهت مشاهده تصویر واقعی کلیک کنید

نام:	RezaDotCom.jpg‏
بازدید:	0
اندازه:	57.7 کیلوبایت
شناسه:	65447
__________________
روش دیگر:ابتدا سویا را در مفدار لازم آب گرم خیس كنید و یكی دو بار آب آن را عوض كنید . وقتی سویا نرم شد ، آن را در صافى بریزید تا آب آن كاملا گرفته شود سپس در ظرفى پیاز رنده شده را سرخ كنید و به آن ادویه نمك و رب گو جه فرنگى را اضافه كنید ، حالا سویا را داخل آن بریزید و تفت دهید .

در این مرحله 2 قاشق غذا خورى آبغوره را نیز به مواد اضافه كنید اندكى صبر كرده و یك استكان آب به این مخلوط اضافه كنید حالا درب ظرف را بگذارید تا با حرارت ملایم به مدت 5 دقیقه بپزد . حالا سویاى شما مزه دار شده است . آین را به ماكارونى یا خوراك مى توانید اضافه كنید
روش دیگر:برای سرخ کردن سویا ماهی تا به نچسب رو می ذاریم کمی داغ بشه و سویا ها رو توش می ریزیم بدون حتی یک قطره روغن و اینقدر هم می زنیم تا خوب تفت بخوره ( سویا که تفت بخوره خوشمزه تر میشه) تو این مدت ممکنه یه کم بچسبه اما هیچ اتفاقی نمیفته چون مجددا راحت با کفگیر جدا میشه بعد اگه خواستیم می تونیم یه ذره روغن بریزیم که رب و اینها رو بهش اضافه کنیم اما وقتی سرخ بشه دیگه بعدش اگه روغن هم بریزیم جذبش نمیشه. امیدوارم شما هم استفاده کنید و از این ماده غذایی مفید لذت ببرید.
+ نوشته شده در  یکشنبه نوزدهم آذر 1391ساعت 23:19  توسط فاطمه  |